Este recomandata sau nu completarea chestionarelor on-line?

Configurare noua (How To)

Situatie

Se doreste completarea unui chestionar online, dar informatiile care sunt cerute si natura chestionarului sunt nesigure.

Solutie

Chestionarele online pot fi de natura diferita.Cele mai des intalnite sunt Politice, Promotionale (magazine online,supermarket-uri etc.), Publicitare.

  • Avantajele chestionarelor online

Costul – Folosirea mediului online poate injumatati costul unui chestionar deoarece nu este nevoie de intervievatori sau materiale.

Implementare rapida – Timpul de asteptare pentru primirea raspunsurilor la chestionare este de multe ori egal cu zero.

Acuratete – Eroarea umana de introducere a datelor se elimina, acest lucru fiind si un dejavantaj deoarece informatiile pot fi manipulate.

Analiza rapida – Raspunsurile chestionarelor online pot fi transferate cu usurinta intr-un sistem specializat de verificare.

Raspunsuri sincere – Flexibilitatea completarii unui chestionar de acasa, fara a avea un intervievator care sa adreseze intreabarile, ofera o experienta mai placuta.

Monitorizare in timp real

Zona geografica ampla

  • Dezavantajele chestionarelor online

Protectia datelor personale – Chestionarele in cadrul carora ne este cerut CNP-ul, sau domiciliul, locul de munca si activitatea desfasurata in cadrul acestuia, ar trebui sa ne redice semne de intrebare (Recensamantul nu face parte din aceasta categorie). Pericolul este unul indirect in anumite cazuri.

Exp. datele cu caracter personal culese in cadrul unui chestionar pot fi vandute catre tari terte sau organizatii internationale pentru manipularea maselor.

Spam-uri – Inregistrarea in cadrul completarii unui chestionar cu un cont de email la care este adaugat un cont bancar ofera o  cale usoara atacurilor cibernetice. Se poate primi un link care in prima faza pare legitim, accesandu-l se poate descarca un virus prin care atacatorul sa “culeaga” informatii (PIN).

Exp. Buna ziua, comanda dumneavoastra a fost plasata. Pentru mai multe informatii accesati link-ul urmator.

Lipsa unui intervievator – Limbajul corporal poate fi un factor in indentificarea unei intrebari de natura mincinoasa sau ofensatoare.

Marketing – Din ce in ce mai multe aplicatii telefonice implementeaza un nou mod de chestionar (Scanarea cardului device-ului dumneavoastra atunci cand ne aflam intr-un market). Dupa o perioada de timp in aplicatie apar cateva intrebari referitoare la produse care au fost achizitionat. Acest lucru se face pentru indentificarea publicului tinta si raportul de minimalizare a pierderilor.

In concluzie un chestionar online este o inbunatatire a calitatii vietii atunci cand se tine cont de prevederile legale referitoare la protectia datelor personale.

Tip solutie

Permanent

Voteaza

(1 din 6 persoane apreciaza acest articol)

Despre Autor

Leave A Comment?