Situatie
Costul poate fi redus în mod semnificativ prin folosirea internetului în schimbul mediului offline. Atunci când nu trebuie să plătești pentru intervievatori și materiale, costul total al studiului este redus radical. Factorii care vor determina cheltuielile sondajului de opinie includ numărul de întrebări, dimensiunea grupului, accesul la publicul țintă, impunerea brand-ului etc.
Un factor indirect care poate reduce costul este faptul că echipa de cercetare nu va trebui să introducă datele colectate în sistem, lucru de rutină predispus la greșeli. Astfel, aceștia își vor primi salariile doar pentru munca de cercetare.
Solutie
Implementarea rapidă
Când sondajele de opinie sunt efectuate online, nu trebuie să aștepți să primești chestionarele fizice înapoi. În schimb, datele sunt acumulate în mod automat. Astfel, informațiile generate de un sondaj efectuat online necesită mult mai puțin timp în comparație cu cele offline. Sute și mii de sondaje pot fi făcute în mediul online în doar câteva zile.
Unele statistici sugerează că aproximativ 70% din participanții la un studiu, vor completa un chestionar în primele două-trei zile. Aproximativ 20% din ei vor îl vor completa până la sfârșitul primei săptămâni de la începerea sondajului. Alte observații arată că timpul necesar pentru un sondaj online este în medie cu două treimi mai scurt decât un sondaj tradițional.
Acumularea rapidă a numărului de respondenți și acoperirea normelor sondajului de opinie sunt de neprețuit pentru oricare evaluator.
Mai multă acuratețe înseamnă informații de calitate
Metodele tradiționale de realizare a sondajelor de opinie se bazează pe atenția angajaților al căror simplu job este să adauge informațiile colectate de pe hârtie într-un sistem electronic. Acesta este un proces destul de susceptibil la erori umane. Cercetările făcute pe internet au o rată de eroare scăzută deoarece participanții completează răspunsurile direct într-un sistem electronic.
Analiza rapidă
A economisi timp este o sarcină importantă pentru toți evaluatorii. Răspunsurile la sondajele de opinie realizate în mediul online sunt disponibile în timp real. Acestea pot fi transferate cu ușurință într-un sistem specializat de cercetare și/sau în fișiere unde cercetătorii pot face analize mult mai detaliate pe informațiile colectate.
Prin lucrul cu mijloace analitice diferite, informațiile colectate pot fi reprezentate prin grafice și tabele, iar majoritatea platformelor care se ocupă cu sondaje de opinie au astfel de mecanisme deja incorporate în sistemele lor.
Răspunsuri mult mai sincere (efectul „lipsa evaluatorului”)
Anonimitatea sondajelor de opinie online le face mult mai bune decât orice mecanism de cercetare tradițional când vine vorba despre întrebări delicate sau confidențiale. Acest lucru se datorează lipsei unui intervievator care ar pune întrebările în mod direct.
Acesta este un fenomen care se numește „efectul lipsei evaluatorului”. Prin simpla lui prezență, intervievatorul poate influența anumite răspunsuri datorită faptului că unii respondenți tind să ofere răspunsuri „acceptabile din punct de vedere social” la întrebările mai delicate. A fi singur în fața unui chestionar oferă un sentiment de siguranță ceea ce duce la răspunsuri mult mai sincere. Acest lucru este în special important de ținut minte când se efectuează un sondaj de opinie cu teme delicate precum salariul, sănătatea și afecțiunile de sănătate.
Mai mult decât atât, prin unele cercetări de piață s-a descoperit că participanții la sondaje de opinie online oferă răspunsuri mai lungi și mai în detaliu la anumite întrebări de tip deschis. Simțindu-se în siguranță într-un mediu anonim, respondenții sunt mult mai deschiși să își exprime opiniile sincere.
Monitorizarea în timp real – fii la curent în mod constant
În timpul unei cercetări online, procesul de acumulare al răspunsurilor poate fi monitorizat în timp real. Administratorul sondajului de opinie poate monitoriza respondenții. În unele cazuri, acest lucru este îndeajuns pentru a obține câteva informații suplimentare neprevăzute. Astfel, există șansa să descoperi că este nevoie să reconstruiești o întrebare sau chiar un întreg chestionar.
Simplitatea de manevrare pentru participanți
90% din persoanele care au acces la internet preferă să completeze un sondaj de opinie online și nu la telefon! Participanții pot alege o oră care să se potriveascâ cu programul lor. Pe de altă parte, timpul necesar pentru completarea studiului este destul de restrâns.
Aspecte și modele frumoase
Oricare sondaj de opinie din mediul online poate fi construit în așa fel încât să se potrivească cu stilul vizual al companiei, produselor sau mărcii. Se pot alege diferite culori și modele, se pot adăuga logo-ul companiei sau design-ul website-ului. Ajutat de instrumente de design influente pe care tehnologia modernă ni le oferă, un sondaj de opinie pe internet poate beneficia de o aranjare în pagină și o imagine plăcută la vedere.
Flexibilitatea
Într-un studiu efectuat online, ordinea întrebărilor poate fi modificată cu ușurință, ba chiar se poate trece peste anumite întrebări ale căror răspunsuri depind de alte întrebări antecedente. Astfel, studiul poate fi personalizat pentru fiecare participant în parte în funcție de progresul său în completarea sondajului.
Bineînțeles că acest lucru este posibil și în cadrul chestionarelor pe hârtie unde respondenții pot sări peste pagini întregi cu întrebări irelevante pentru ei. În cadrul sondajelor online, acest lucru se întâmplă într-o manieră elegantă, simplă și poate trece neobservat de către respondenți.
Folosirea fișierelor multimedia
Unui intervievator cu un creion și o coală de hârtie i-ar fi greu să le arate respondenților un set de fotografii sau un scurt videoclip. În cadrul mediului online, administratorul unui sondaj poate face aceste lucruri cu ușurință. Imaginile, hiperlink-urile, fișierele audio sau video pot fi încorporate direct în sondaj.
Cu toate acestea, este recomandat ca instrumentele multimedia să fie folosite în moderație. Uneori, vizitarea paginilor externe sau vizualizarea videoclipurilor poate cere mult prea mult timp și îi poate descuraja pe respondenți. În unele cazuri, timpul de încărcare al imaginilor sau videoclipurilor poate fi prea mare din cauza conexiunii slabe.
Determinarea unui public țintă
În funcție de mediul unui sondaj de opinie online, accesul la un public specific poate fi posibil (de exemplu: utilizatorii unui anumit produs sau serviciu). Determinarea unui public țintă se poate face ușor printr-un website care are utilizatori deja înregistrați în sistem (de exemplu: cele care oferă adrese de email în masă, forumuri, grupuri sau comunități etc.).
Explorarea profesioniștilor dintr-o zonă geografică amplă
În ultimul timp, internetul se bucură de un număr ridicat de utilizatori care nu aparțin doar unor comunități de profesioniști din domeniul calculatoarelor sau internetului. Astăzi, audiența globală este alcătuită din persoane active din punct de vedere social și economic din toate clasele, statuturile profesionale, cu o scară largă de venituri și locuințe etc.
Niveluri ridicate de activitate
Infrastructura IT pentru sondajele online face posibilă construcția studiilor cu mai multe niveluri diferite și cu o interfață prietenoasă pentru utilizatori. Respondenții pot alege când este cel mai la îndemână pentru ei să răspundă la întrebări. În combinație cu tehnici de design flexibile (de exemplu: trecerea automată peste întrebările irelevante), acest lucru facilitează completarea cu ușurință și în mod responsabil a fiecărui chestionar. Astfel, numărul de chiestionare completate crește și rezultatul final al sondajului este influențat în mod favorabil.
Mediul înconjurător
În completarea avantajelor menționate mai sus, sondajele de opinie efectuate online au un avantaj în plus datorită creșterii importanței problemelor legate de mediul înconjurător. Tehnicile de cercetare din mediul online sunt văzute drept o alternativă mult mai prietenoasă din punct de vedere al protecției mediului deoarece formatul lor online nu necesită folosirea hârtiei.
Leave A Comment?