Situatie
Dacă nu vă puteți accesa e-mailul sau nu puteți să navigați pe web sau să redați în flux muzică, probabil că nu sunteți conectat la rețeaua dvs. și nu puteți accesa internetul.
Solutie
Pasi de urmat
Încercați aceste opțiuni mai întâi, pentru a remedia sau a identifica problema de conexiune.
- Asigurați-vă că Wi-Fi este activat. Selectați pictograma “Nicio conexiune la internet” în partea dreaptă a barei de activități și asigurați-Wi-Fi activată. Dacă nu este, selectați-l pentru a-l activa. De asemenea, asigurați-vă că modul Avion este dezactivat.
- Selectați Gestionare Wi-Fi conexiuni de încredere (>) în setarea rapidă Wi-Fi, vedeți dacă o rețea Wi-Fi pe care o recunoașteți și în care aveți încredere apare în lista de rețele. Dacă nu, selectați rețeaua Wi-Fi rețea și aceștia încearcă să se conecteze la aceasta. Dacă scrie Conectat sub numele rețelei, selectați Deconectare, așteptați un moment, apoi selectați din Conectare nou.
- Încercați să vă conectați la o rețea de pe altă bandă de frecvență. Multe rutere Wi-Fi sunt difuzate la două benzi diferite de frecvență de rețea: 2,4 GHz și 5 GHz. Acestea vor apărea ca rețele separate în lista de rețele de Wi-Fi rețea disponibile. Dacă lista de rețele de telefonie Wi-Fi include atât o rețea de 2,4 GHz, cât și o rețea de 5 GHz, încercați să vă conectați la cealaltă rețea. Pentru a afla mai multe despre diferențele dintre rețelele de 2,4 GHz și rețelele de 5 GHz, consultați Problemele Wi-Fi și aspectul casei.
- Asigurați-vă că este activat comutatorul Wi-Fi fizic al laptopului. (De obicei, o lumină va indica dacă este activat.)
- Rulați depanatorul de rețea. Depanatorul de rețea poate ajuta la diagnosticarea și remedierea problemelor uzuale de conexiune.
Rularea depanatorului Rețea
- Selectați butonul Start, apoi tastați setări. Selectați Setări > Depanare > depanare > alte depanatoare.
- Sub Altele, selectați Adaptor de rețea > Rulare.
- Urmați pașii din depanator și vedeți dacă se rezolvă problema.
- Reporniți modemul și routerul wireless. Aceasta vă ajută să creați o conexiune nouă la furnizorul de servicii de internet (ISP).Când faceți acest lucru, toate persoanele care sunt conectate la rețeaua Wi-Fi vor fi deconectate temporar. Pașii necesari pentru a reporni modemul și ruterul pot varia, dar iată pașii generali.
-
Notă: Dacă aveți un modem de cablu/un dispozitiv combo ruter Wi-Fi, trebuie să urmați pașii pentru un singur dispozitiv.
- Deconectați cablul de alimentare al routerului de la sursa de alimentare.
- Deconectați cablul de alimentare al modemului de la sursa de alimentare.Unele modemuri au o baterie de rezervă. Dacă deconectați modemul și luminile rămân aprinse, scoateți bateria din modem.
- Așteptați cel puțin 30 de secunde.Dacă a trebuit să eliminați bateria din modem, puneți-o înapoi.
- Conectați modemul înapoi la sursa de alimentare. Luminile de pe modem vor clipi. Așteptați până când acestea nu mai clipesc.
- Conectați routerul înapoi la sursa de alimentare.Așteptați câteva minute ca modemul și ruterul să fie complet încărcat. De obicei, vă dați seama când acestea sunt gata, după luminile de stare ale celor două dispozitive.
-
Încercați să vă conectați din nou de pe PC.
Restrangerea problemei sursa
Problemele de conexiune pot fi cauzate de mai multe motive: probleme cu site-ul web, dispozitivul, ruterul Wi-Fi, modemul sau furnizorul de servicii internet (ISP). Încercați pașii următori pentru a restrânge sursa problemei.
- Dacă pictograma “Wi-Fi conectat” apare în partea dreaptă a barei de activități, vizitați alt site web. Dacă site-ul web se deschide, poate exista o problemă cu site-ul web specific. Dacă nu vă puteți conecta la alt site web, treceți la pasul următor.
- Pe alt laptop sau telefon, încercați să vă conectați la aceeași rețea. Dacă vă puteți conecta, sursa problemei este probabil cauzată de dispozitivul dvs.: accesați secțiunea Depanarea rețelei pe dispozitivul dvs. Dacă nu vă puteți conecta la rețea de pe niciun dispozitiv, continuați cu pasul următor.
- Verificați dacă există o problemă cu conexiunea la ruterul Wi-Fi date. Faceți acest lucru utilizând un test ping.
- Selectați Căutare în bara de activități, tastați Linie de comandă. Va apărea butonul Linie de comandă. În partea dreaptă a acesteia, selectați Executare ca administrator > Da.
- În linia de comandă, tastați ipconfig, apoi selectați Enter. Căutați numele rețelei Wi-Fi de date în rezultate, apoi găsiți adresa IP listată lângă Gateway-ul implicit pentru acea Wi-Fi date. Scrieți pe ceva adresa, dacă este nevoie. De exemplu: 192.168.1.1
- La solicitare, tastați ping <DefaultGateway> apoi selectați Enter. De exemplu, tastați ping 192.168.1.1 și selectați Enter. Rezultatele ar trebui să fie astfel:
- Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
- Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
- Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
- Reply from 192.168.1.1: bytes=32 time=5ms TTL=64
- Statistici ping pentru 192.168.1.1: Pachete: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss), Timpi aproximativi de deplasare dus-întors în mili secunde: Minim = 4 ms, Maximum = 5 ms, Average = 4ms
Dacă vedeți rezultate ca acesta și obțineți un răspuns, atunci aveți o conexiune la ruterul Wi-Fi, deci poate exista o problemă cu modemul sau ISP. Contactați ISP-ul sau verificați online de pe un alt dispozitiv (dacă puteți) pentru a vedea dacă există o depanare a serviciului.
Dacă rezultatele testului ping indică faptul că nu obțineți un răspuns de la ruter, încercați să conectați PC-ul direct la modem utilizând un cablu Ethernet (dacă puteți). Dacă vă puteți conecta la internet utilizând un cablu Ethernet, acest lucru confirmă faptul că problema de conexiune este cauzată de ruterul Wi-Fi rețea. Asigurați-vă că ați instalat cel mai recent firmware și consultați documentația pentru ruter.
Rularea comenzilor de rețea
Încercați să rulați aceste comenzi de rețea pentru a reseta manual stiva TCP/IP, eliberați și reînnoiți adresa IP și remediați și resetați memoria cache a clientului DNS:
- Selectați Căutare în bara de activități, tastați Linie de comandă. Va apărea butonul Linie de comandă. În partea din dreapta, selectați Executare ca administrator > Da.
- În linia de comandă, rulați următoarele comenzi în ordinea listată, apoi verificați dacă problema dvs. de conexiune s-a rezolvat:
- Tastați netsh winsock reset și selectați Enter.
- Tastați netsh int ip reset și selectați Enter.
- Tastați ipconfig /release și selectați Enter.
- Tastați ipconfig /renew și selectați Enter.
- Tastați ipconfig /flushdns și selectați Enter.
Dezinstalați driverul pentru adaptorul de rețea și reporniți
Dacă pașii anteriori nu au funcționat, încercați să dezinstalați driverul pentru adaptorul de rețea, apoi reporniți computerul. Windows va instala automat cel mai recent driver. Luați în considerare această abordare în cazul în care conexiunea de rețea nu mai funcționează corect după o actualizare recentă.
Înainte de a dezinstala, asigurați-vă că aveți drivere disponibile ca backup. Accesați site-ul web al producătorului PC-ului, apoi descărcați cel mai recent driver pentru adaptorul de rețea de acolo. Dacă PC-ul nu se poate conecta la internet, va trebui să descărcați un driver pe alt PC și să-l salvați pe o unitate flash USB, pentru a-l putea instala pe PC-ul dvs. Va trebui să știți producătorul PC-ului și numele sau numărul modelului.
- Selectați Căutare în bara de activități, tastați Managerdispozitive , apoi selectați Manager dispozitive din lista de rezultate.
- Extindeți Adaptoare de rețea, apoi găsiți adaptorul de rețea pentru dispozitivul dvs.
- Selectați adaptorul de rețea, apăsați și țineți apăsat (sau faceți clic dreapta), apoi bifați Dezinstalare dispozitiv > caseta de selectare Se încearcă eliminarea driverului pentru acest dispozitiv > Dezinstalare.
- După ce dezinstalați driverul, selectați butonul Start > alimentare > Repornire.
După ce PC-ul repornește, Windows va căuta automat și va instala driverul pentru adaptorul de rețea. Verificați dacă acest lucru vă remediază problema de conexiune. Dacă Windows nu instalează automat un driver, încercați să instalați driverul backup salvat înainte de a dezinstala.
Verificați dacă adaptorul de rețea este compatibil cu cea mai recentă actualizare Windows
Dacă pierdeți conexiunea la rețea imediat după ce faceți upgrade la Windows 11 sau actualizați aceasta, este posibil ca driverul curent al adaptorului de rețea să fi fost proiectat pentru o versiune anterioară de Windows. Pentru a verifica, încercați să dezinstalați temporar recent Windows Update:
- Selectați butonul Start, apoi introduceți setările. Selectați Setări >Windows Actualizare > Actualizare istoric>Dezinstalare actualizări.
- Selectați cea mai recentă actualizare, apoi selectați Dezinstalare.
Dacă dezinstalarea celor mai recente actualizări restaurează conexiunea la rețea, verificați dacă este disponibil un driver actualizat:
- Selectați Căutare în bara de activități, tastați Managerdispozitive , apoi selectați Manager dispozitive din lista de rezultate.
- Extindeți Adaptoare de rețea, apoi găsiți adaptorul de rețea pentru dispozitivul dvs.
- Selectați adaptorul de rețea, apăsați și țineți apăsat (sau faceți clic dreapta), apoi selectați Actualizare driver >Căutațiautomat software de driver actualizat și urmați instrucțiunile.
- După ce instalați driverul actualizat, selectați butonul Start > Power>Reporniți dacă se solicită repornirea și vedeți dacă acest lucru remediază problema de conexiune.
Dacă Windows nu găsește un driver nou pentru adaptorul dvs. de rețea, vizitați site-ul web al producătorului PC-ului și descărcați de acolo cel mai recent driver pentru adaptorul de rețea. Va trebui să știți producătorul PC-ului și numele sau numărul modelului.
Alegeți una dintre următoarele variante:
- Dacă nu puteți să descărcați și să instalați un driver mai nou de adaptor de rețea, ascundeți actualizarea care vă determină să pierdeți conexiunea la rețea. Pentru a afla cum să ascundeți actualizările, consultați Ascunderea actualizărilor Windows actualizări sau actualizări de driver.
- Dacă ați putea instala cu succes driverele actualizate pentru adaptorul de rețea, apoi reinstalați cele mai recente actualizări. Pentru a face acest lucru, selectați butonul Start, apoi introduceți setările. Selectați Setări > Windows Actualizare > Căutați actualizări.
Utilizați resetarea rețelei
Utilizarea resetării rețelei ar trebui să fie ultimul pas pe care îl încercați. Luați în considerare utilizarea acestei variante dacă pașii de mai sus nu vă ajută să vă conectați.
Acest lucru vă poate ajuta să rezolvați problemele de conexiune pe care este posibil să le aveți după ce ați făcut Windows 10 la Windows 11. De asemenea, vă poate ajuta să remediați problema la care vă puteți conecta la internet, dar nu vă puteți conecta la unități de rețea partajate. Resetarea rețelei elimină toate adaptoarele de rețea pe care le-ați instalat și setările pentru acestea. După ce reporniți PC-ul, toate adaptoarele de rețea sunt reinstalate, iar setările pentru acestea sunt stabilite la valorile implicite.
- Selectați butonul Start, apoi introduceți setările. Selectați Setări > Rețea & internet > Setări complexe de rețea >Reinițializare rețea.
Deschiderea setărilor & stare Internet - În ecranul Resetare rețea, selectați Resetați acum > Da pentru a confirma.
Așteptați ca PC-ul să repornească, apoi vedeți dacă se rezolvă problema.
Note:
- După utilizarea resetării rețelei, poate fi necesar să reinstalați și să configurați alte programe software de rețea pe care le utilizați, cum ar fi software-ul client VPN sau comutatoarele virtuale de la Hyper‑V (dacă îl utilizați sau utilizați alt software de virtualizare de rețea).
- Resetarea rețelei poate seta fiecare conexiune de rețea cunoscută la un profil de rețea publică. În profilul de rețea publică, PC-ul dvs. nu este detectabil pentru alte PC-uri și dispozitive din rețea, ceea ce vă poate ajuta să contribuiți la securizarea acestuia. Cu toate acestea, dacă PC-ul dvs. este utilizat pentru partajarea fișierelor sau a imprimantei, va trebui să faceți PC-ul poate fi descoperit din nou, setându-l să utilizeze un profil de rețea privat. Pentru a face acest lucru, selectați butonul Start, apoi introduceți setările. Selectați Setări > Rețea & internet > Wi-Fi. Pe ecranul Wi-Fi, selectați Gestionați rețelele cunoscute > conexiunea la rețea pe care doriți să o modificați. Sub Tip profil de rețea, selectați Privat.
Leave A Comment?